Top Blogger

Tinggalkan link anda

Sponsor By ;

Wednesday, December 22, 2010

Sakit Perempuan. Siapa kisah? Cara menghilang kan sakit untuk kaum wanita

Haaa. Kenapa Qila bangun awal pagi. Almaklum lah pagi-pagi dah terasa ada benda mengalir lah seperti bulan-bulan kebiasaannya. Terus pergi ke toilet. Alang-alang tu mandi la sekali. Mula-mula tidak berasa apa-apa kesakitan. Macam pelik tapi dalam hati bersyukur kesakitan itu tidak ada. Well kaum lelaki baik bersyukur jadi lelaki sekarang. Cepat !!

Sesetengah wanita tidak merasakan langsung sakit yang sangat Qila benci tiap-tiap bulan ni dan ada sesetengah wanita merasakan sakit ini menjadi satu bebanan kepada mereka. Kenapa bebanan? Sebab sakit ni mampu buat seorang wanita jadi pitam dah tak boleh untuk berdiri dengan tegak. Mana Qila tau? Sebab Qila pernah rasa lah ! Saja je nak tanya banyak soalan bagi Qila malu kan? Argghh. Tak aci.

Apa yang Qila rasa bila senggugut? Nak tahu tak? Taknak? Ahh Qila nak cerita jugak tak kisah. Bluekk. :P


  • Sakit perut yang teramat sangat menyusahkan untuk bangun dari pembaringan
  • Sakit kepala yang teramat sangat menyebabkan dunia ni rasa macam Qila mabuk
  • Sakit belakang yang teramat sangat menyusahkan untuk berdiri dengan tegak
  • Terasa mual dan perut sentiasa berasa lapar ( bukan mengandung eh. cepuk tau la)
  • Kesakitan yang teramat sangat membuatkan nada suara rendah (mula la rasa nak marah kalau orang tu tak dengar apa yang kita cakap. Nak cakap kuat-kuat sakit tak larat)
So apa yang perlu di laku kan untuk meghilang kan sakit senggugut?
  • Makan panadol menstrual ( sangat-sangat tak bagus )
  • Makan panadol beserta dengan coke ( orang kata boleh mabuk )
  • Makan panadol ( sakit tak hilang-hilang jugak )
So apa yang boleh untuk hilangkan sakit senggugut? Haa. Apa kata korang yang bagi tips :P
Apa tunggu lagi. Comment laa. Terima kasih.

p/s : Sebenarnya makan panadol dengan coke memang boleh hilang kan sakit dengan effective cuma tak ada nasihat doktor je. Hihihi. And ada orang kata minum air gas banyak-banyak. Apa anda rasa? Betul ke semua ni atau hanya mitos?

8 comments:

Awang Hafiz said...

org tua kata, ubatnya, kena kawen cepat2.. tak tau la betol ke x.

Myra Jay said...

Awang Hafiz~xsemestinya dah kawen senggugut tu akan hilang, MJ pun still sakit smpai sekarang.. huhuu, slalu akan tuam(tungku) je perut tu smpai rasa lega..

CekLa said...

cekla makan panadol je!

madi said...

better g cek
dlu sye cm awk
2ari xleh bgn
kna injection bru ok skit
finally dpt taw de fibroid
after operate dh krg skt
p/s : im married oso :)

qilarazak said...

awang hafiz : qila nak kawen la jap lagii. haahaha. gatal betul :P

MJ ; tapi qila tak pnah dengar pon pasal kne kawen nii

cekla : tapi tak hilang owh sakit nyaa..

madi : ee.. takot nye.. tamau la cekk :(

Wan Gerrard said...

hmm tak penah kena lagi~
sila tanya pakar lain =P

geramgaram said...

memang sakit..tapi kENA TAHAN Jugak kan. tips ada ley guna nk hilang skit

qilarazak said...

gerard : melawak je keje. g la audition raja lawak.

geram: apa tips nye?? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...