Top Blogger

Tinggalkan link anda

Sponsor By ;

Wednesday, December 29, 2010

Tutorial : Siapa kata shoutmix tak membantu?

click kalau rabun tak nampak

Ni nak cakap siapa kata shoutmix such as cbox tak membantu? Qila memang kalau blogwalking akan tinggal jejak dekat shoutmix. Paling suka kalau orang tu ada shout mix. Memang Qila akan lama kat page orang tu sebab nak tunggu shoutmix dia muncul. Haha. Sementara nak tunggu shoutmix dia muncul so Qila akan belek-belek dulu blog orang tu. Kalau post dia menarik Qila akan comment post tu. Tak pon akan cakap je kat shoutmix.

Kenapa Qila suka shoutmix? Qila buat contoh ye. Setiap hari Qila akan pergi ke blog Cekla sebab Cekla merupakan orang yang paling rajin tegur Qila dalam blog dan merupakan orang yang terawal tegur Qila bila Qila da start blog balik. Jumpa dia dekat Ben Ashaari la. Hehe. Back to topic balik. Qila akan tinggalkan jejak dekat shoutbox Cekla. Macam biasa la jejak Qila mesti tulis "Cat walk kat sini sambil posing maut" atau apa-apa yang berkaitan dengan cat walk la. So siapa yang kebetulan tengah blogwalking juga di blog Cekla pasti dia akan click kat nama Qila sebab Qila pon baru tinggalkan jejak dekat situ. Betul tak?

Let say Qila tinggalkan jejak pukul 12.25 pagi. Dan kebetulan orang yang BW tu datang pukul 12.32 pagi. Sudah semestinya dia akan click pada nama Qila untuk terjah Qila sebab dia tahu Qila akan terjah dia balik sebab dia merasakan Qila ni sedang online. Sekali gus menambah kan pageview dan unique visitor. Paling mudah kan ? Mana Qila tahu? Sebab Qila buat benda yang sama. Qila akan click pada nama yang online time yang berdekatan dengan time yang Qila online tu. Paham tak?

So marilah tinggalkan jejak di shoutmix yang anda BW ye. Dan make sure URL anda mestilah betul. Sebab Qila pernah juga tertinggal untuk letak http:// . Sesetengah shoutmix boleh detect tapi sesetengah tak boleh. So dah rugi kan dekat situ? Sila pastikan URL anda adalah betul dan akan terus ke page anda ye. :)

14 comments:

iamzulfadli said...

shoutmix banyak membantu, tapi skerang banyak sangat spam

http://www.sisiberbeza.com/

Ain Atika Zailani said...

memang pon...setuju...memang ia membantu. kadang kadang kalau line lembab boleh tgkkan jejak kat shout mix..x sia sia kita msuk blog orang baca satu entry panjang gila lepastu nak komen x kesampaian sebab line lambat. so 2 la gne nya shoutmix.=)

Zeanne said...

plg tak best kalau org blogwalking guna software...tak aci betoi..

qilarazak said...

iamzul: letak la notification. heheh

ain : yup. sebab qila pon penah alami bnda yang sama bila BB da abis limit. senang tinggal kat shout mix je.

anne : hehe. biar kan mereka sebab dorang tak akan rasa puas macam kita rasa bila blog kita ramai yang datang balik. hasil titik peluh kita :)

suria lekatlekit said...

betul salah satu bantuan pernafasan juga pd blog.. sy jarang tgglkan jejak kt shoutmix sbb sy lbh suka baca entri. Kalau takde sgt benda nak komen baru la shoutmix jd pilihan utk tgglkan jejak kedatangan tu.. apapun setuju dgn qila

qilarazak said...

lekat lekit : kalau line laju memang suke jugak tinggal kan comment. tapi kalau BB dah nak limit shoutmix la jugak jawapan nye..

Siti Hajar said...

jalan2 belog kejap yek....

p/s: shoutmix memang sgt2 membantu

=)

qilarazak said...

schajar : yup. qila amat setuju sekali :)

ZannaMazlan said...

btol2 sgt membantu.. :)

qilarazak said...

zana : thnks dear

iniialahaku said...

spam2 yg mrapu meraban..bnyak kali terkena..huhu..

qilarazak said...

ini : qila pon kne jugak. tapi layan kan ajee. haha

CekLa said...

thnx qila! hehehe..

setuju ngan lekatlekit. kalau dah takde benda nak komen, shoutmix jadi peninggal jejak.

qilarazak said...

lain orang lain pandangan nye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...