Top Blogger

Tinggalkan link anda

Sponsor By ;

Tuesday, November 2, 2010

Kau Yang Ku Panggil Kawan

She used to be my friend. Tapi dia tak tahu apa sebenarnya erti kawan. Bukan aku nak cakap yang aku ni paham sangat erti kawan or bukan aku nak cakap yang aku ni kawan yang terhebat dan terbaik. bukan. aku manusia tak sempurna. begitu juga dengan kau. kenapa kau nak canang cerita kat semua orang? kau nak tunjuk yang kau tu sempurna ke? nak cari back up ramai-ramai ke? YES aku tak ade point nak tujukan entry ni untuk kau. Tapi aku tau point yang aku nak tujukan untuk kau ni satu hari nanti akan terkantoi jua. And aku rasa esok aku akan dapat tahu cerita apa yang kau canang kat kawan kau a.k.a kawan aku.

Tapi cerita yang esok ni aku rase tak layak aku menggelarkan mereka kawan. Sebab aku memang tak penah masuk kepala or lepak dengan dorang. Setakat cakap assalamualaikum, gud morning, gud night, sweet dream, hai hai, bye bye. Tapi dah judge aku based by orang yang kami semua gelar KAWAN. Pandai kau bermain dengan api kan kawan ! Manusia diperbuat daripada tanah. Tak perlu nak cerita bagai keburukan seseorang kalau keburukan kau tu kau dedah semua kat orang lain. Come on la. Ko kate kau matured. Tapi aku tak sangka perangai kau sebusuk-busuk sampah. Even kau lagi busuk dari sampah okay. !

Aku bukan jenis yang cepat marah kat membe. Aku tak kacau kau kenapa kau kacau hidup aku? Aku rase aku tak pernah nak menjaja cerita orang lain. Tetiba aku dengar cerita ada orang kata aku menjaja cerita kat orang yang aku tak la bertegur sapa sangat. Come on laa. Pikir logik laaa. Kalau aku tak kenal kau aku nak cerita apa pasal kau? STUPID. Bangang jugak korang ni kadang-kadang. Kalau seinci pasal korang aku tak tahu aku nak jaja cerita korang apa kat orang lain? Kau tahu tak hukum memfitnah seseorang tu lebih besar dosanya dari membunuh seseorang. Kau terus je lah bunuh aku kalau kau nak fitnah aku KAWAN !.

Kau nak cakap aku teruk? aku rasa semua orang dah tahu level teruk kau tinggi mana. Kau nak cakap aku mulut laser? mulut aku memang laser bila aku jumpa orang macam kau. kau nak laga-laga kan aku dengan membe aku sendiri sorry la der aku bukan jenis dengar sebelah pihak je. Kau nak gebang kat aku pasal membe aku yang aku kenal lama dari kau memang mulut kau sial la. Selama ni aku layan je kerenah kau kan. Sekarang amekk! Kau berani bersumpah bagai. Sekarang amek! makan diri sendiri. kau kan suka kata BERANI BUAT BERANI TANGGUNG. So kau tanggung la sekarang parahnya. Kau main-mainkan dengan perkataan sumpah. Sekarang sumpah dah makan diri kau. So macam mane? Best takk? Jangan main-main nama Allah,Al-Quran,Ibu-bapa. Kan badan kau sekarang dah teruk. Bila nak insaf weyh?

Sekarang orang yang kau kutuk bagai nak rak, kau merayu-rayu nak mintak kawan balik kan. Pandai kau kan. Dulu kau kutuk dia tak hengat dunia. Sekarang orang tu la yang kau bawak balik yang kau nak menagih simpati. You are so PATHETIC! Bila nak mintak maaf? Bila nak ngaku kesalahan kau? Tuhan tak boleh maafkan kesalahan kau yang kau dah buat kat kawan-kawan kau ni. Kau sendiri kene mintak maaf kat kitorang. Ubah la perangai kau. Kau sendiri tahu teruk kau macam mana. Berubah lah. Masih ada masa dan peluang untuk kau berubah. Tak payah la amek benda-benda tak elok just semata-mata untuk perhatikan perangai orang lain. Come on laa. Kau bukan Tuhan nak perhatikan tingkah laku semua orang. Biar Tuhan yang jalankan semua. Kau sebagai hamba-Nya buat apa yang disuruh. tinggalkan apa yang di larang.

Tak sedar aku dah panjang lebar bercerita pasal ko sorang KAWAN. Banyak lagi cerita kalau aku nak cerita. Tapi aku nak cakap. Kalau kau ada buruk-burukkan aku padahal aku tak penah buat benda tu kau memang sial. Paham tak? tak payah jaga tepi kain orang lain kalau kain kau sendiri kau yang dah carik awal-awal.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...