Top Blogger

Tinggalkan link anda

Sponsor By ;

Saturday, December 11, 2010

Tips menyayat hati

Actually I dont even love you since day one. And im really serious. Im just using you.
Im sorry.

Terlalu ramai orang yang putus cinta. Apabila yakin bahawa dia lah jodoh kita sememangnya kita salah sebab kita hanya mampu merancang. Tapi Tuhan yang menentukan segalanya. Kenapa diri ini di uji sebegini rupa? Tuhan hanya menguji kerana dia tahu kita mampu jalani ujianNya.
  • Lupakan segala kenangan manis mahupun pahit.
Memang semuanya manis apabila bercinta. Tetapi bukan mudah untuk melupakan seseorang yang telahpun bertahta di hati kita. Kalau nak menangis, teruskan aje. Sebab itu antara salah satu cara wanita mengaplikasikan rasa sedihnya. Tanam kan dalam hati bahawa dia bukan diciptakan untuk kita. Malah ada orang yang tuhan dah ciptakan untuk kita berganda lagi bagus dari dia.

  • Bersyukur dengan apa yang terjadi
Sebagai hambaNya kita mesti lah panjatkan kesyukuran dengan apa yang di kurniakan. Walaupun kita hilang sesuatu yang kita rasa berharga tapi yakin lah Dia mengetahui apa yang kita tidak ketahui. Bersyukur kerana maksiat tidak di lakukan. Bersyukur kerana dapat luangkan lebih masa dengan family which is very important in everyone life.

  • Selawat ke atas Nabi Muhammad.
Sabda Rasulullah SAW : Barang siapa berselawat ke atasku sekali, nescaya Allah akan turunkan rahmat ke atasnya 10 kali ganda. Terdapat banyak fadhilat-fadhilat selawat ke atas Nabi Muhammad SAW. Jadi kalau hati tidak tenang dan gelisah penuhi lah hidup dengan mengamal kan selawat ke atas nabi junjungan.


P/s : please tinggalkan I kalau u tak tahu cara nak bahagiakan I. I deserve someone much more better than you. Im serious.

4 comments:

norh said...

life goes on, no matter what..

qilarazak said...

norh. yup. liife must go on. live ur life to the fullest.

CekLa said...

nape sedeyh2 lagi nih?

tips diatas sangat berguna.

masa akan sembuhkan kedukaan tu.

qilarazak said...

biasala ceklaa. manusia tak penah lari dari masalah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...